L’Istituto Culturale Ladino propone per l’estate 2011, in collaborazione con il Comune di Pozza, l’esposizione fotografica “Mia jent, mie paìsc”, con una selezione di circa 60 fotografie tratte dal fondo di Giulio e Pio Florian de Ciout di Pozza. La mostra, nata da un’idea di Alberto Chiocchetti di Moena, fotografo appassionato e sensibile, intende offrire uno spaccato di vita del XX secolo della Val di Fassa ed in particolare di Pozza e dintorni, con le belle immagini scattate da don Giulio Florian e dal fratello Pio, e sarà allestita presso il comune di Pozza dal 24 luglio al 7 agosto e in seguito presso il Museo Ladino di Fassa. Alla mostra seguirà nei prossimi mesi la pubblicazione di un volume fotografico, dove saranno raccolte circa 250 fotografie dei fratelli Florian.
Le fotografie messe a disposizione dal figlio di Pio, Claudio Florian, fissano sulla pellicola testimonianze del recente passato del paese fassano e dei suoi abitanti, agli albori della grande trasformazione economica ed urbanistica portata dall’avvento del turismo di massa.
La vita di un piccolo centro di montagna con la sua gente, le sue attività quotidiane, le tradizioni e le usanze, le giornate nelle strade del paese e sui prati e gli alpeggi … sapori di un passato vicino eppure apparentemente già così diverso dal modo di vivere contemporaneo. Come sottolinea Alberto Chiocchetti nella nota tecnica in apertura del volume, “attraverso la grande capacità di vedere e afferrare la luce e di comporre con poesia e gusto visivo le varie situazioni di Giulio e Pio, è giunta fino a noi una straordinaria rappresentazione di un lungo periodo di vita della gente e di Pozza”. Inaugurazione della mostra, domenica 24 luglio ad ore 17.30 presso il Municipio di Pozza di Fassa. La mostra rimarrà aperta fino al al 7 agosto tutti i giorni dalle17.30alle19.00 e dalle 20.00 alle 22.00. La mostra sarà poi trasferita e visitabile presso il Museo Ladino di Fassa dall’11 agosto al 10 settembre tutti i giorni dalle10.00 alle12.30 e dalle15.00 alle 19.00
L’Istitut Cultural Ladin porta dant per la sajon da d’istà del 2011, en colaborazion col Comun de Poza, l’esposizion fotografica “Mia jent, mie paìsc”, con na selezione de presciapech 60 fotografìes toutes fora da l’archivie de Giulio e Pio Florian de Ciout da Poza. La mostra, nasciuda da na idea de Alberto Chiocchetti da Moena, fotograf engaissà e sensìbol, vel sporjer n chèder de la vita del XX sécol de la Val de Fascia e en particolèr del paìsc de Poza e de sie teritorie, coi bie retrac fac da don Giulio Florian e da sie fra Pio, e la vegnarà metuda fora ló da la Cèsa de Comun de Poza dai 24 de messèl ai 7 de aost e dapodò al Museo Ladin de Fascia enscin ai 10 de setember. Ti meisc che vegn vegnarà fora ence n liber fotografich che tolarà ite zirca 250 fotografìes di frèdes Florian.
I retrac, metui a la leta dal fi de Pio, Claudio Florian, ferma su la pelicola testimonianzes di egn passé del paìsc fascian e de sie abitanc, al scomenz de la gran trasformazion economica e urbanistica portèda dal turism. La vita de n pìcol paìsc da mont con sia jent, sie fac da duc i dis, la tradizions e la usanzes, la giornèdes te la strèdes del paìsc e su per i pré e i pèscoi… saores de n passà vejin ma che purampò l vèrda fora deldut autramenter respet a la vita da anchecondì. Descheche met al luster Alberto Chiocchetti te la nota tecnica al scomenz del liber, apontin “de gra a la gran capazità de veder e coer la lum e de componer con poejìa e gust visif la desvaliva situazions de Giulio e Pio, n’é ruà na straordenèra raprejentazion de n lonch trat de vita de la jent e de Poza”.